יום שבת, 9 במאי 2009

שילובי צבעים

בכל יצירה שלנו, אחת השאלות היותר משמעותיות שאנחנו מתחבטים בה היא באיזה שילוב צבעים להשתמש. שאלה זו עולה כמעט בכל סוג של יצירה: גרפיקה, עיצוב פנים, תפירה, רקמה, יצירה בחומר כמו חמר פולימרי, נייר, זכוכית ועוד ועוד ועוד.

יש תאוריות רבות לגבי שילובי צבעים והרמוניה של צבעים ואני לא מתיימרת לעסוק בזה.

במסגרת ניסיונותיי לעצב לאלפא סטודיו כרטיס ביקור ובאנר לבלוג, ובמסגרת היצירה באלפא סטודיו: עיצוב ותפירה של בובות, תיקים ודברים אחרים, אני עוסקת הרבה בחיפוש אחרי שילובי צבעים שימצאו חן בעיני. אני חושבת ששילוב צבעים טוב הוא סובייקטיבי וקשה לי להאמין שיש שילוב שהוא באופן מוחלט טוב או רע.

ברחבי האינטרנט קיימים אתרים וכלים רבים שמאפשרים לעיניים מקצועיות ושאינן מקצועיות לקבל השראה לשילובי צבעים שאולי לא הייתם חושבים עליהם אבל כשהם מוצגים לפניכם כשילוב הם מאד מוצאים חן בעינכם.

אתר טוב מאד הוא ColorSchemer שבו מוצגות אלפי פלטות של שילובי צבעים. תוכלו לדפדף ולקבל רעיונות נהדרים

לשילובים יפיפיים של צבעים.


כדי לחפש פלטה של צבעים שיהיו בה צבעים מסויימים כרצונכם, לחצו על הלשונית Search Schemes

שבראש הדף.


הזינו את שמות הצבעים או קודי ה-HTML שלהם ויוצגו בפניכם פלטות צבעים שבהם מופיעים הצבעים שביקשתם.

אני מאד אוהבת את השילוב של ורוד וחום ולכן בחרתי את שני הצבעים האלו.

קיבלתי מבחר של פלטות שבתוכן מופעים הצבעים ורוד וחום.




אתר נוסף Colorcombos מציג פלטות שונות של שילובי צבעים, מאפשר לבחור צבע (אחד בלבד) שמופיע בשילובים שונים, וגם מאפשר ליצור שילוב צבעים משלכם בלשונית Combo Tester שמופיעה בראש הדף.



ועוד אחד COLOURlovers





ולסיום השראה מגדולי הציירים לשילובי צבעים מושלמים

והנה טעימה:




תגובה 1:

  1. רשומה מאד מעניינת, תודה!

    אגב, אני רואה שאתם לא רשומים בצוות הישראלי שלנו. אם אתן מעוניינות לנצטרף, צרו קשר בבלוג שלנו.

    שרונה

    השבמחק